وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه های خاطره ها به گوش تو می رسد. گویی شهیدانند که آمده اند برای بیعت دوباره برای هشدار و تذکر و بیداری . بهمن که از راه می رسدشهیدان پیمان نامه ی خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما می آورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله ها امام مهربان بود و سایبان لحظه ها، نگاهش هنوز هم نگران باغمان است. هر بهمن امام است که دوباره بر بال ملائک به دیدارمان می آید و کوچه های باغمان را پر از نسترن و نیلوفر می نماید. گام هایش همه جا یاس می کارد و گل محمدی به خانه ها هدیه می کند.
بهمن همیشه در راه است.
فرارسیدن ایام مبارک فجر طلیعه ی آزادی ملت
و محو استبداد و واپس راندن استعمار،
بر ملت بزرگ ایران مبارک باد.
]]>
فرارسیدن ایام فرخنده دهه ی مبارکه ی فجر،
دهه ی پیروزی ، دهه ی رسیدن به اوج بلندی وقدرت ،
دهه ی نجات از ظلمت واستثماربرعاشقان ولایت وولایتمداری مبارک باد
]]>هرجا “حدیثی"، “آیه ای"، “دعایی” به دلت خورد،
بایست….
مبادا یک وقت بگذری و بروی،
صبر کن…
رزق معنوی خیلی مخفی تر از رزق مادی است؛
یک نفر از دری، دیواری می گوید
ولی در حقیقت “خدا"ست..
که با زبان دیگران با شما حرف می زند. ..
“حاج اسماعیل دولابی”
]]>
یکی دیگر از مقاطع و مراحل تأثیرگذار در تربیت نسل مهدی باور، دوران بارداری مادر است.
همه حالات و رفتار و حتی خطورات فکری مادر در فرزند، تأثیرگذار است. مادری که خود علقه عاطفی و فکری با مولای خود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داشته و این علقه، نمود عملی در زندگی او دارد، قطعاً این عاطفه را به فرزند هم منتقل خواهد کرد.
تجربه نشان می دهد خواندن دعاهایی که تقویت کننده ارتباط با امامان معصوم علیهم السلام است، می تواند در تربیت نسل مهدی باور مؤثر باشد. اگر در آموزه های دینی، بر خواندن دعاها و زیاراتی چون زیارت جامعه کبیره، زیارت عاشورا، دعای عهد و دعای فرج تأکید شده است، بدین سبب است که ارتباط مستدام مادر با این مضامین، به طور مستقیم در جنین تأثیرگذار است و نسلی عاشق ولایت را می پروراند.
روان شناسان بر این باورند که حالات روانی و هیجانی و حتی فعالیت های جسمانی مادر در شخصیت کودک تأثیر دارد.تراوش هورمون هایی که در شرایط فشارهای هیجانی یا روانی صورت می گیرد، از طریق جفت، بر جنین تأثیر می گذارد
ذکر و یاد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف توسط مادر باردار و نیز انجام عباراتی در این باره می تواند در تربیت نسل منتظر مؤثر باشد. علاوه بر آن چه ذکر شد، ارتزاق مادر از لقمه حلال در طول بارداری از مسائل مؤثر در تربیت نسل دین دار و ولایی است.
دشواری ها و سختی های دوران آخرالزمان و وضعیت اسف بار زن در دوران معاصر و نیز آنچه از وضعیت زنان در آخرالزمان که مورد اشاره ی روایات قرار گرفته است ،بهترین عامل ایجاد انگیزه در زن منتظر برای خیزش و حرکت به سمت شناخت راههای مصون و سالم ماندن از این وضعیت هولناک است.
زن منتظر برای شناخت رسالت های خویش در عرصه ی فردی،می بایست ابتدا با نگاهی از روی تدبر و دقت ،خداشناسی و هستی شناسی را سرلوحه ی کارهای خویش قراردهد.این مرحله گرچه یکی از اقدامات غیرضروری است ولی در واقع ،ریشه ی بسیاری از مشکلات را می بایست در ضعف بینش نسبت به خدا و هستی جستجو کرد.
پس از این اقدام نوبت به شناخت عظمت و جایگاه انسان می رسد.تنها در پرتو شناخت صحیح از انسان و تدبر در تفاوتهائی که خداوند در زن و مرد طرح ریزی کرده است میتوان به کمال شخصیت انسانی زن منتظر امید داشت.
همچنین زن منتظر می بایست بداند که بر شخصیت و رفتار وی ،اصولی حاکم است که می باید در مواردی که امور با هم تعارض می یابند،با اعمال آن اصول ،آنچه که اصل می گوید را در اولویت قرار دهد.
دین شناسی اقدام بعدی زن منتظر است .وی می بایست ضرورت ،جامعیت،ارکان و سیستم حاکم بر دین را به درستی بشناسد تا بتواند جایگاه حضرت مهدی"عج” را در نظام دین درک کند.
وی در گام آخر دشمنان خویش در مسیر حرکت به سمت جامعه ی مهدوی از جمله شیطان ،نفس اماره و جاهلیت مدرن را به صورت جدی درک کرده و برای محفوظ ماندن از گزند آن برنامه ریزی کند.
زن منتظر زمانی میتواند به رسالت خود در تربیت نسل مهدوی و مقدمه سازی ظهور عمل نماید که اصالت خانواده و نقش همسری و مادری را حفظ نموده و نسبت به فراگیری و عمل به ساز و کارها و مهارت های تربیت خانواده ای مهدوی،کوشا باشد.
منبع: کتاب زن منتظر و منتظر پروری
]]>بخشي از رسالت هاي شناختي زن منتظر، مربوط به آن معارف و بينش هايي استكه هر فرد مسلمان و شيعه معتقد به ظهور حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بايد با آن آشنا باشد.
اين معارف را مي توان مبناي نظام فكري هر زن منتظر دانست و بدون شناخت آنها، سخن از رسالت هاي زن منتظر به عنوان عضو موثري از خانواده و اجتماع، گزاف و بي جا خواهد بود.
بدون شناخت از روي اعتقاد وايمان راسخ نسبت به ذات الهي و صفات او، هدفمندي خلقت و تمامي اجزاي هستي، جايگاه انسان به عنوان خليفه الله، جامعيت دين و برنامه عمل و نيز موانع و دشمنان فراروي انسان،نمي توان گام در مسير شناخت ساير رسالت هاي شناختي و رفتاري يك زن منتظر گذارد.
در بدو امر، بسياري از اين رسالت ها، ساده و سهل مي نمايد وليكن بسياري از مشكلات انسان در ضعف بندگي الهي و تسليم درمقابل ولايت شيطان، ناشي از ضعف در شناخت اين مولفه ها مي باشد.
البته شناخت صحيح، دقيق و جامع اين بخش از رسالت ها، بر عهده كتب اعتقادي و كلامي مي باشد وليكن در اين مجال، به آنچه شناختش ضروري است، اشاره كوتاهي مي گردد.
قرآن كريم براي خروج انسان از عادات روزمره، انسان را به تدبر در آسمانها و زمين فرا مي خواند.
راز آن چيست؟
انسان هايي كه از نجوم و رخدادهاي فلكي آگاهند، بيش از ديگران، اهميت اين سفارش قرآن كريم را در مي يابند. آدمي اگر بداند كه خورشيد، يك ميليون و پانصد هزار برابر! بزرگتر از كره زميني است كه وسعت آن، به سختي درتصور فرد مي گنجد، چه احساسي مي يابد؟
انسان اهل فكر و تامل ، اگر بداند كهكشان راه شيري، داراي چهارصد هزار ستاره مي باشد،
چه حالي پيدا مي كند؟
سرعت 150 كيلومتر در ساعت كهكشان راه شيري،فاصله 4 سال نوري نزديكترين ستاره به خورشيد و يا فاصله دو ميليون سال نوري نزديكترين كهكشان با ما، مطالبي است كه تصور آن، يك پيام كليدي دارد:
عظمت غيرقابل تصور عالم هستي و خالق آن؛علت فراخوان قرآن به تدبردرآسمانها و زمين بي ارتباط با اين عظمت و شكوه هستي نمي باشد.زيرا تلقي انسان از هستي، درنوع نگرش به خود، خالق و عالم خلقت تاثير شگرفي مي گذارد.قطعا خداي حاضر در زندگي روزمره كه بارها نام او را در چيزهاي بي ارزش مورد قسم قرار مي دهيم،با خداي حاكم بر كاينات و عظمت هستي متفاوت است.اگر اين قدرت عظمت درك شود، ديگر انسان خود را محتاج بشر و ماديات نمي بيند و زيورآلات دنيا، تمام همت و تلاش او را به خود معطوف نمي كند.
توحيد واقعي كه يك زن منتظر به دنبال آن است، معنايي جز درك عظمت خداوند و پرستش او در تمام ابعاد زندگي وخود را در همه جنبه ها، محتاج او دانستن، ندارد. اين چنين مي شود كه ذكر خدا، برتر از هر ذكر ديگر، در زندگي انسان جريان مي يابد.
به خاطر اهميت اين درك از هستي و عظمت خالق هستي است كه حضرت آيت الله بهجت رحمه الله به عنوان يك سالك الي الله مي فرمايد:
« بارها گفته ام و بار دگر مي گويم: كسي كه بداند هر كه خدا را ياد كند، خدا همنشين اوست،
احتياج به هيچ وعظي ندارد؛ مي داند چه بايد بكند و چه بايد نكند»1
يك زن منتظر مي بايست هماهنگ باتمام اجزاي عالم، در حركت خويش به سمت پروردگار، به شناخت صحيح و جامعي از صفات الهي دست يابد تا درحركت خويش، كمالات و مطلوبيت ها را به اشتباه در امور ديگر جستجو نكند.
استمرار بر ذكر هزار اسم و كمال الهي در دعاي جوشن كبير و تفكر در مضامين آن،اين امكان را به زن منتظر مي دهد كه به حركت خويش در جهت الهي، سرعت و شتاب بيشتري ببخشد.
فراواني اسماء الهي در متون ديني، تذكردهنده به اين مطلب است كه هر صفت و نام، پاسخ به يك نياز انسان است و لذا خداوند حضور فعال و پرثمر در زندگي انسان دارد.
مرور راه هاي عقلي و فطري شناخت خدا، صفات ذاتيه و فعليه و نيز صفات سلبيه، از جمله رسالت هاي شناختي زن منتظر است.
ممكن است اين شبهه پيش آيد كه شناخت ذات و صفات الهي و بررسي برهان هاي مربوطه، براي ما كه به اسلام ايمان آورده ايم چه ضرورتي دارد؟
در پاسخ بايد بگوييم كه اساس همه مشكلات بشر از يك سو و ما به عنوان كساني كه قرار است مومنين آخرالزمان باشيم از سوي ديگر، به عدم شناخت عظمت و قدرت لايزال الهي باز مي گردد.
خدا را به ظاهر پذيرفته ايم ولي در عمل و رفتار خويش، ديگران را شريك او قرار مي دهيم .
اگر به عنوان كسي كه مي خواهد منجي بشريت را ياري كند، سنت هاي الهي را به درستي بشناسيم، گام هاي خويش درمسير انتظار را با سهولت بيشتري بر مي داريم.
سنت غلبه مومنان بر كفار ولو با تعداد و امكانات كمتر 2
و برتري اسلام بر ساير اديان3،
سنت روزي رساندن به متقين از طرق غيرقابل پيش بيني 4
و يا توصيه آموزه هاي ديني به انفاق و يا دعوت از ميهمان و بخشش از اموال در زمان هاي فقر و ناداري، و…
اين كمك را مي نمايد كه برعكس بشر غربي كه خدا را از معادلات خويش خارج كرده و به صرف اسباب و علل مادي و محاسبات رياضي اكتفا كرده است،
عنصر اصلي و قدرت تاثيرگذار الهي را داخل در محاسبات خويش نماييم
و همه چيز را از ناحيه او ببينيم و از او مدد بگيريم.
عنايت الهي بر اين تعلق گرفته كه هر شي به نقطه كمال مطلوب برسد مگر اينكه بخاطر تزاحم اسباب در دنياي مادي، اين مسير با خلل روبرو شود .
مهم اين است كه بدانيم عالم بر پايه خير بنا نهاده شده و آنچه از شرور به ما مي رسد، شر نسبي است و حتما داراي خيرات مي باشد .
خداوند متعال با رحمت بي منتهاي خويش نعمات را گسترانيده است.
آيه شريفه 83 سوره اسراء اين رحمت الهي را به خوبي تصوير نموده است. 5
پروردگار رحمان و رحيم به وسيله استفاده از صيغه متكلم، اعطاي نعمت را به خود نسبت مي دهد
ولي تعبير « اذا مسه الشر: هنگامي كه بدي او را لمس مي كند»
نشان مي دهد كه خداوند به كسي شرو نقمت نمي دهد و شرور، محصول نظام تزاحم در نظام مادي و سوءرفتار آدمي است.
اينكه يك پرنده در يك زمان با مهرباني دانه دردهان جوجه هاي خود مي گذارد و لحظه اي بعد، آنان را نوك زده و از لانه به بيرون پرتاب مي كند تا پرواز را فرا بگيرند، هر دو كار مادر نسبت به فرزندانش رحمت است كه در دو چهره متفاوت بروز كرده است.
اگر اين مسئله براي زن منتظر روشن نشود كه
«عسي ان تكرهوا شييا و هو خير لكم: چه بسا چيزي را ناپسند بشماريد در حالي كه درآن خير شماست »،6
در مقابل سختي ها و مصايب ممكن است مايوس از رحمت الهي- كه بزرگترين معصيت استشده
و دچار تزلزيمان شود.
از طرف ديگر، شر و باطل قطعا نابودشدني و از بين رفتني است7.
ليكن مطابق آيه 18 سوره انبياء اين باطل خود به خود از بين رفتني نيست بلكه بايد براي از بين بردن آن اقدام و عمل صورت گيرد و اگر چنين شود، باطل امكان مقابله در مقابل حق را نخواهد داشت.
وظيفه اصلي ما كه در اين بخش مورد تاكيد قرار مي گيرد اين است كه بدون شناخت صحيح هستي و خالق آن، عبادت كه ميوه شناخت است، حاصل نمي گردد.
اگر هدف از خلقت جن وانس، و ساير اجزاي عالم هستي عبادت پروردگار است،
« و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون »،8
اين عبادت با عباداتي كه بدون حضور قلب و از سر رفع تكليف انجام مي دهيم، متفاوت خواهد بود.
اين عبادتي است از روي شناخت عظمت و متناسب با جايگاه خالق هستي.
پس مي بايست مدام با تامل و مرور در آيات و اسماء و صفات الهي،
آنها را ملكه ذهن خويش گردانيم.
دو مسئوليت خطير ، بر دوش زنان منتظِر است كه بايد به انجام آنها مبادرت ورزند : نخست ، خودسازى: افرادى كه مىخواهند در جامعه منتظران ، مثمر ثمر باشند و ديگران را در راستاى اهداف جامعه منتظر بسازند ، ابتدا بايد خودساخته و مزين به شاخصههاى نيكو باشند . از اين رو مسئوليت دوم زنان منتظر ، مشخص مىشود كه همان ديگرسازى است كه در اين رسالت ، زنان ، مسئوليت بس خطيرى بر دوش دارند زيرا در نقش سازنده و مفيد آنان در خانواده ، يعنى پدر و فرزندان ، جاى هيچ گونه ، شكى نيست بنابراين مىتوان نتيجه گرفت كه مردان بيشتر تك مسئوليتى بوده ، يعنى تنها به ساختن خويشتن مىپردازند ، ولى زنان علاوه بر خودسازى به دگرسازى كه همان پرورش فرزندان و نسل منتظر باشد ، نيز مىپردازند . با توجه به آيات و روايات فراوانى كه به جايگاه و مقام زن پرداخته است ، مىفهميم كه اسلام از زن به منزله يك انسان ، توقع پيشرفت فردى و اجتماعى دارد و از او به عنوان يك مكلّف در جامعه ، انتظار مسئوليت پذيرى دارد . درجامعه كنونى ، كه جامعهاى منتظر است مىخواهد خود را براى آمدن منتظر و حكومت جهانى او آماده كند بنابراين وظايف خطير و سنگينى دارد ، كه با توكل به خداوند و با تلاش و همّت خود مىتواند به انجام آن بپردازد. آنها با تبليغ دين و اصلاح جامعه و با ترويج اخلاق و فضايل درصدد مهيا كردن يك جامعه ايده آل مهدى پسند مىباشند و با دعوت به دين خدا ، و توجه دادن به مهدى عجل الله تعالى فرجه الشريف و انجام وظايف خود ، روح اميد را در جامعه بشرى ، زنده مىكنند .
در مسير تربيت نسل منتظر ، زنان كه نيمى از جامعه را تشكيل مىدهند ، بايد نقش سازنده اى ، داشته باشند و بدانند كه آنها نيز موظفند دوش به دوش مردان براى تربيت زمينه سازان ظهور ، تلاشى خستگى ناپذير داشته باشند . هيچ انقلاب و نهضتى ، بدون مقدمه و زمينه سازى به پيروزى نخواهد رسيد . انقلاب جهانى امام مهدى عجل الله تعالى فرجه الشريف نيز از اين قانون مستثنا نيست چون انقلاب جهانى حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشريف مهمترين و عميقترين انقلابها جهانى است ، و مربوط به همه جهان مىباشد . يكى از موارد زمينه سازى براى اين نهضت عظيم ، تربيت نسل منتظر است كه مهمترين وظيفه بر دوش زنان باايمان است زنانى كه تنها به آماده شدن خود براى استقبال از امام عصر عجل الله تعالى فرجه الشريف راضى نمىشوند ، بلكه خود را موظف مىدانند كه اين آمادگى را در سايرين هم ايجاد كنند و به تربيت منتظران واقعى بپردازند و در اين مسير حساس و بزرگ ، نسبت به اين وظيفه عظيم ، احساس تكليف كنند و از زير مسئوليت شانه ، خالى نكنند . منتظران راستين با اداى چنين تكليفى كه همان پرورش نسل منتظر است راهى براى يارى رساندن به امام خويش در زمان غيبت پيدا مىكنند . اگر همه انسانها در انجام چنين هدفى ، كوشا و پرتلاش باشند ، علاوه بر اينكه خود جزء ياران امام عليه السلام قرار مىگيرند ، بلكه صف ياران امام عليه السلام را هم افزايش مىدهند
منبع: http://porseman.org
]]>
رهبر معظم انقلاب :
ابزارهای تسهیلکننده، مثل رایانهها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوقالعادهای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفادهای کردید؟
۱۳۹۱/۰۷/۱۹
]]>«…. به این آیات مراجعه کنید:
سوره کهف آیه ی7
سوره اعراف آیه 31
سوره حدید آیه 20
سوره کهف آیه 28
سوره قصص آیه 78 و 79
سوره احزاب آیه 28
سوره توبه آیه 38
سوره نساء آیه 77
سوره آل عمران آیه 185
سوره نحل آیه 117
سوره یونس آیه 33 و 70
سوره رعد آیه 26
سوره قصص آیه 60 و61
سوره غافر آیه 39
سوره شوری آیه 36
سوره زخرف آیه 35
با دقت به سخن خدا گوش کنید،تا چگونه زندگی کردن و راه و هدف
و نوع نیازها و خواسته هایمان را از فرهنگ و ایدئولوژی قرآن یادبگیریم
و به جهانیان ثابت کنیم که قرآن برای همه زمانهاست و عمل کردن به آن
برای همه نسل ها!»
بخشی از نامه شهید سید محمد حسین علم الهدی به خواهرش
و رباب می شمارد……
علی کوچکم هفت ماهه میشد اگر . . . . . .
]]>
الله اکبر …
چک فردا …
فوتبال امشب …
چرا زنگ نزد … ؟
شهریه دانشگاه …
فردا شب مهمونی دعوتیم …
عجب ماشینی بود توی دانشگاه …
فلانی خیلی افاده ای بود …
السلام علیکم و رحمۀ الله و برکاته …
” گاهی در نمازهای ما همه چی هست الا خدا …!!! “
]]>
مَنْ تَطَهَّرَ ثُمَّ أَوَى إِلَى فِرَاشِهِ بَاتَ وَ فِرَاشُهُ كَمَسْجِدِهِ وَ إِنْ ذَكَرَ أَنَّهُ لَيْسَ عَلَى وُضُوءٍ فَتَيَمَّمَ مِنْ دِثَارِهِ كَائِناً مَا كَانَ لَمْ يَزَلْ فِي صَلَاةٍ مَا ذَكَرَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ.
هر که با طهارت به بستر رود، آن شب بستر او به منزله مسجد اوست و اگر یادش آمد که وضو ندارد به همان رو انداز خود -
هر چه می خواهد باشد- تیمم کند که اگر چنین کرد پیوسته در نماز و ذکر خداوند خواهد بود.
تهذیب الاحکام(تحقیق خرسان) ج 2 ، ص 116
نواحی مرتبط با وضو بیشترین وسعت را در قشر حرکتی مغز دارد و با افزایش تحریک این قشر ،
خواب آلودگی و کسالت از انسان دور می شود.
بنابراین در بسیاری از روایات معصومین وضو گرفتن قبل از مطالعه جهت توجه،تمرکز و افزایش هوشیاری توصیه شده است.
تجربه نشان داده و از نظر علمی نیز ثابت شده است که آب سرد نسبت به آب گرم قدرت تحریک حسی بیشتری دارد.
برگرفته از مقاله “اسرار علمی وضو از دیدگاه بهداشتی و پزشکی” نوشته ی حسن کریمی یزدی،سیده منصوره ذکری،علیرضا کوهپایی
]]>تامین هزینه قمه زنی در ایران توسط انگلیس و روس ها
به نام عزاداری بر علیه دین اقدام می کنند!
يكي از مكرهاي شيطاني دشمن اين است كه با مذهب به جنگ مذهب مي آيد و به غير دين رنگ دين ميدهد تا جامعه متدين ولي غير آگاه، با دل و جان از او بپذيرند، غافل از آنكه دشمن است و اقتضاي طبيعتش دشمني است.
آگاه باشیم!
]]>من زندگى امام حسين آن شهيد بزرگ اسلام را به دقت خوانده ام و
توجه كافى به صفحات كربلا نموده ام و بر من روشن شده است كه
اگر هندوستان بخواهد يك كشور پيروز گردد
بايستى از سرمشق امام حسين پيروى كند.
منبع:
“درسی که حسین (علیه السلام) به انسان ها آموخت"،نوشته ی شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد
]]>استاد مطهری معتقدند دو تحريف معنوى بسيار عجيب و ماهرانه در هدف نهضت حسينى ايجاد شده است:
1. تهمت به اباعبدالله حسين(ع)،برگرفته از معتقدات مسيحيت است كه:
«حسين بن على قيام كرد كه كشته بشود براى اينكه كفاره گناهان امت باشد، كشته شد براى اينكه گناهان ما آمرزيده شود.»
حالا اگر بپرسند آخر اين در كجاست؟ خود حسين چنين چيزى گفت؟ پيغمبر گفت؟ امام گفت؟ چنين حرفى را چه كسى گفت؟ مىگوييم ما به اين حرفها چه كار داريم؟ امام حسين كشته شد براى اينكه گناهان ما بخشيده شود. نمىدانيم كه اين فكر را ما از دنياى مسيحيت گرفته ايم. ملت مسلمان خيلى چيزها را ندانسته از دنياى مسيحيت بر ضد اسلام گرفت؛ يكى همين است.
ادامه » ]]>
تنها گناه ما طمع بخشش تو بود
ما را کرامت تو گنه کار کرده است
از امام باقر علیه السلام درباره معنای «لا حول و لا قوة إلا بالله» سوال شد
حضرت فرمودند: «معناه لاحول لنا عن المعصیة الله إلا بعون الله،و لا قوة لنا علی طاعة الله إلا بتوفیق الله عز و جل»
:معنایش این است که بدون کمک الهی،هرگز کسی را یارای اجتناب از هیچ گناهی نیست و
بدون توفیق الهی نیز کسی را نیروی اطاعت نمی باشد.
صدوق،توحید،ص 242
سوگند به روز؛وقتی نـــور می گیرد
و به شــب؛ وقتی آرام می گیرد
که مـــن نه تـو را رهـــا کرده ام و نه با تـو دشمنـــی کرده ام
سوره ضحی،آیات 1 تا 3
]]>حسین فریاد می زند: “هل من ناصر ینصرنی؟”
و من در حالیکه دروغ میگویم ،فریاد میزنم:
لبیک یا حسین..لبیک..
ادامه » ]]>